Aktuality
Propagace ve franšízingu
Pro nové zájemce o podnikání nabízí franšízing zajímavou a bezpečnější variantu s menšími riziky. V této oblasti je několikanásobně větší počet úspěšných podnikatelů než u jiných forem podnikatelských aktivit. Výhodami jsou již hotové know-how, obchodní jméno, ochranné známky a také bezprostřední podpora v mnoha oblastech, např. v marketingu a reklamě.
Jak využít storytelling
Vyprávění příběhů je staré jako lidstvo samo. Příběhy táhnou a inspirují. Lidé milují historky o zakladatelích, vzniku produktu, o cestě k zákazníkovi. Rádi si představují, jak výrobek nebo služba změní jejich život a oni budou šťastnější. Také franšízant má své příběhy, místo, kde působí, své věrné fanoušky a zákazníky. Pro ně může vytvářet podmínky ke vzniku nové historie svého podniku a příběhy pak vhodně využít v marketingové komunikaci na sociálních sítích, na firemním blogu ap.
Co je vidět jako první
Logo, barvy, symboly, uspořádání prostor, prostě vizuální stránka upoutá potenciálního klienta jako první. Stálý zákazník už ví, co může v různých městech v podnicích tohoto typu najít. Ať se jedná o restauraci, pekárnu nebo obchod s kosmetikou, je zvyklý na určitý standard služeb, chování zaměstnanců, stejnou kvalitu výrobků. To všechno vytváří značku franšízora, kterou poskytuje na základě smlouvy a provozního manuálu franšízantům.
Marketingové aktivity a vztahy s veřejností
Výhody franšízingu spočívají ve využívání síly známé značky, která je podporována také v oblasti výzkumu a vývoji nových produktů, designu, věnuje se PR (vztahům s veřejností) a sponzoringu. Vedle toho je i prostor pro další marketingové aktivity samotného franšízanta – eventy, sdílení na sociálních sítích, zapojení se do místní komunity, networking… Marketingová komunikace by měla vést ke zkvalitňování firemní kultury, hrdosti na příslušnost k firmě, spokojenosti zákazníků i zaměstnanců. Aby nedocházelo k nedorozuměním, vypracovává franšízor podrobný provozní manuál, kde je vše detailně popsáno.
Veletrh řešení - program 2015
Brno: Veletrh řešení – podnikat chytře a s odvahou
5. února 2015, hotel SANTON
Praha: Veletrh řešení – podnikat chytře a s odvahou
10. února 2015, Dům nadace ABF
Plzeň: Veletrh řešení – podnikat chytře a s odvahou
11. února 2015, hotel Marriott
Třinec: Veletrh řešení – podnikat chytře a s odvahou
17. února 2015, kultůrní dům Trisia
Podnikat, dělat marketing, prodávat, řídit ...
Chytře a s odvahou. To je cesta úspěšných.
Konference FRANCHISING FORUM 2014
Česká asociace franchisingu připravuje již 12. ročník konference FRANCHISING FORUM 2014, která se letos koná 14. října 2014 v Praze (konferenční prostory v budově OKsystem, Na Pankráci 125, Praha 4 – v blízkosti metra „C“ Pankrác).
Pozvánka v PDF: pozvanka_konference_FF2014.pdf
Faktory úspěchu franchisových systémů
Franchise & Retail Academy a poradenská kancelář RNDr. Jiřího Lošťáka pořádá specializované školení Faktory úspěchu franchisových systémů v rámci osmého bloku "Školy franchisingu".
Podrobněji získáte informace o následujících tématech:
- Vyhledávání a výběr franchisantů
- Interní komunikace
- Role manažera v kombinované síti, tj. rozdíl mezi komunikací s franchisantem (partnerem) a zaměstnancem (podřízeným)
- Pravidla pro řešení konfliktů mezi franchisorem a franchisantem, mezi franchisanty, mezi vlastními pobočkami (zaměstnanci franchisora) a franchisovými pobočkami (samostatní podnikatelé – partneři franchisora)
- Externí komunikace
- Řešení krizových situací ze strany franchisora (problémy s úřady, selhání managementu, média, atd.)
- Řešení krizových situací ze strany franchisanta (kontroly, hygiena, media, zaměstnanci,…)
- pravidla a řešení vzorových situací
- Masová komunikace
- Zvládání řízení setkání franchisantů (výroční konference)
- Zkouška s hodnocením samostatné práce
Časový plán školení:
Školení proběhne ve čtvrtek 5. 12. 2013
Školení začíná v 9.00 a končí v 16.00. Přednášky jsou koncipovány do 90 minutových bloků. Přestávka je 15 min. Po skončení výuky je prostor pro individuální konzultace do 17.00 hod.
FAIRPLAY FRANCHISING - pozvánka na přednášku a workshop
POZVÁNKA NA PŘEDNÁŠKU A WORKSHOP FAIRPLAY FRANCHISING
14.listopadu 2013, Těšnov 5, Praha 1
Waltraud Martius po dvou letech opět v Praze s přednáškou „Fairplay Franchising”
WALTRAUD MARTIUS
Zabývá se franchisingem v Rakousku od roku 1980. Je označována jako franchisová poradkyně pro první kroky franchisových systémů. Po studiu na vysoké škole a diplomové práci na téma franchising působila mnoho let jako franchisový poskytovatel. Od roku 1989 je aktivní jako franchisová poradkyně v Rakousku a Německu. Je spoluzakladatelkou a čestnou prezidentkou Rakouského franchisového svazu. Přednášela a stále vystupuje na mnoha významných konferencích a seminářích v celé Evropě.
Číst dál: FAIRPLAY FRANCHISING - pozvánka na přednášku a workshop